M.Porter 5 konkurencinių jėgų modelis: verslo šakos, įmonės konkurencinės aplinkos vertinimo metodika
Puslapių sk: 25Paveikslų sk: 1Lentelių sk: 8
Aktualumas: M.Porter 5 konkurencinių jėgų modelis yra universalus instrumentas leidžiantis suvokti ir įvertinti pagrindines konkurencines jėgas įtakojančias rinką ir konkrečią įmonę. Modelis yra sudarytas vadovaujantis požiūriu jog konkurenciją sudaro ne tik tiesioginiai ar netiesioginiai konkurentai, o penkios konkurencinės jėgos, priklausomai nuo jų poveikio įmonei formuojančios grėsmes, barjerus ar galimybes vystyti veiklą.
Porterio 5 konkurencinių jėgų modelio taikymas leidžia įvertinti konkurencinių jėgų intensyvumą pramonės (verslo) šakoje, surasti veiklos kryptis ir sprendimus, kurie leistų sumažinti neigiamą konkurencinių jėgų įtaką įmonei ir stiprinti įmonės ir jos produkcijos konkurencinį potencialą. M. Porterio 5 konkurencinių jėgų modelis gali būti taikomas priimant strateginio valdymo ir marketingo sprendimus: įvertinant įmonės situaciją verslo šakoje; rinkos ir konkurencijos analizei; pasirenkant veiklos vystymo strategiją; vertinant įmonės galimybes naujose rinkose.
Šioje analizėje nagrinėjama M. Porterio 5 konkurencinių jėgų modelio struktūra, aptariami pagrindiniai elementai ir pateikiama modelio praktinio pritaikymo metodologija bei rekomendacijos. Pateikiami baziniai įmonės veiklos vystymo sprendimai ir veiksmai esant skirtingam konkurencinių jėgų poveikiui.
Tikslas: pateikti M. Porterio 5 konkurencinių jėgų modelio praktinio pritaikymo metodologiją.
Uždaviniai:
- Atlikti M.Porter 5 konkurencinių jėgų modelio struktūros analizę
- Pateikti M. Porterio 5 konkurencinių jėgų charakteristiką
- Parengti M. Porterio 5 konkurencinių jėgų modelio taikymo metodiką
Metodai: M.Porter 5 konkurencinių jėgų modelis; mokslinės literatūros analizė.